Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 22 grudnia 2024 06:29

Ile kosztuje pozycjonowanie stron www?

Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa pozwala przyciągać nowych klientów i zwiększać popularność marki w sieci, co przekłada się na wymierne korzyści finansowe oraz wizerunkowe. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie strony internetowej to proces skomplikowany i wymagający indywidualnego podejścia, co zwykle znajduje swoje odzwierciedlenie w kosztach kampanii SEO. W tym artykule wyjaśniamy, jakie czynności składają się na pozycjonowanie, co wpływa na jego cenę oraz odpowiadamy na pytanie, czy tanie pozycjonowanie stron może być jednocześnie skuteczne.
  • 15.10.2020 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Ile kosztuje pozycjonowanie stron www?

Co składa się na koszty pozycjonowania stron www?

Stara prawda dotycząca SEO głosi, że najskuteczniejsze pozycjonowanie to takie, które zapewnia najlepsze efekty w stosunku do poniesionych nakładów. Oznacza to, że chcąc osiągać imponujące efekty, takie jak np. wzrost liczby konwersji o kilkaset czy nawet tysiąc procent, trzeba liczyć się z kosztami. Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje bowiem tak wiele zróżnicowanych działań, że nie sposób wykonać ich za przysłowiowe „drobne”.

Podstawowe czynności SEO to m.in.:

- audyt witryny internetowej,

- wybór fraz i słów kluczowych,

- budowa unikalnej treści do serwisu,

- optymalizacja kodu HTML strony,

- wewnętrzny oraz zewnętrzny link building,

- optymalizacja grafiki,

- stworzenie firmowego bloga wspierającego pozycjonowanie strony internetowej.

To oczywiście jedynie podstawowe elementy strategii SEO. W zależności od specyfiki witryny, jej aktualnej pozycji oraz konkurencji, zakres działań może obejmować znacznie więcej czynności. Oczywiście wpłynie to na koszty kampanii, jednak przyczyni się do osiągnięcia zakładanych celów.

Jakość pozycjonowania ważniejsza niż cena

Na koszty pozycjonowania stron wpływa nie tylko wynagrodzenie specjalistów SEO, ale także wiele innych czynników. Należą do nich m.in. cena za publikację artykułów sponsorowanych z linkami do strony, czy praca copywritera tworzącego content. Praktyka pokazuje, że najskuteczniejsze pozycjonowanie wcale nie oznacza najdroższych kampanii, tylko te, w które środki zainwestowano najmądrzej. Idealnie, jeśli włożone w SEO pieniądze przez długi czas „pracują” na sukces marki, zapewniając jej wysoką rozpoznawalność oraz widoczny, długotrwały wzrost sprzedaży.

Rozliczanie z agencją – za efekt czy w abonamencie?

Większość firm z branży SEO oferuje swoim klientom swobodę w wyborze modelu płatności. Dominują dwie formy rozliczeń: za efekt oraz abonament. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy najskuteczniejsze pozycjonowanie, to to ze stałą, comiesięczną opłatą, czy z rozliczeniem za efektywność działań. Forma finansowania powinna stanowić indywidualną decyzję klienta oraz efekt czysto biznesowej kalkulacji.

Wiele agencji SEO oferuje tanie pozycjonowanie stron www. Warto jednak pamiętać, że na koszty usługi wpływają różne czynniki, takie jak konkurencja w branży, historia domeny oraz jej aktualna pozycja w Google. Nie bez znaczenia są również ewentualne dotychczasowe kary od Google, czy określone przez klienta cele sprzedażowe. To one w największym stopniu determinują zakres niezbędnych do wykonania prac, a także – ostateczny koszt kampanii SEO.

 

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

--- Artykuł sponsorowany ---