-W piątek 8 lutego funkcjonariusze gryfińskiej komendy otrzymali zawiadomienie od mieszkanki powiatu gryfińskiego, która została oszukana podczas internetowych zakupów kobieta dokonała zakupu odzieży za kwotę 115 zł. Za towar zapłaciła, jednak do dziś go nie otrzymała - informuje nas Marcin Karpierz, rzecznik prasowy komendanta powiatowego policji w Gryfinie.
Postępowanie w tej sprawie prowadzi teraz policja.
Oto kilka wskazówek policji dzięki którym zmniejszymy ryzyko oszustwa:
- robiąc zakupy przez Internet należy korzystać tylko ze znanych i sprawdzonych sklepów internetowych lub portali aukcyjnych – takich, które zapewniają ubezpieczenie dokonywanych przez nas transakcji, czy też proponują nam zakupy z wykorzystaniem programów ochrony kupujących. Wówczas w przypadku oszustwa na naszą szkodę możemy starać się o zwrot poniesionych kosztów,
-ważne jest także odpowiedzialne wybranie formy przesyłki i płatności – preferujmy odbiór osobisty, przesyłkę kurierską pobraniową z możliwością sprawdzenia zawartości.
-dokonując wyboru sprzedawcy, warto zapoznać się z opiniami czy komentarzami, jakie wystawili mu inni kupujący. Sprawdźmy też, za co osoba ta otrzymała pozytywne komentarze, co było przedmiotem transakcji. Ustalmy, czy sprzedający wystawia na aukcji jeszcze inne towary oprócz tego, który nas interesuje, od kiedy jest użytkownikiem danego portalu aukcyjnego lub prowadzi sklep internetowy,
-czytajmy dokładnie opisy ofert – nawet te „drobnym druczkiem”;
-załóżmy odrębne konto z przypisaną do niego kartą płatniczą do zakupów w sieci – przelewając na niego kwotę transakcji; jest to szczególnie ważne, gdy dokonujemy płatności przy użyciu danych karty (kiedy podajemy: nr karty, datę jej ważności oraz kod CVV).
-zadbajmy także o dobry program antywirusowy, który zmniejszy ryzyko przejęcia naszych danych;
-nie dajmy się zwieść nierealnym promocjom. Bardzo często atrakcyjna, niska cena jest podstawowym „chwytem” wykorzystywanym przez oszustów.”
Napisz komentarz
Komentarze