W przypadku braku wymaganej frekwencji, drugi termin zebrania odbędzie się w tym samym dniu o godzinie 18:15.
Mieszkańcy Cedyni we wtorek 5 lutego w tajnym głosowaniu wybiorą najpierw przewodniczącego 5-osobowego zarządu osiedla, następnie pozostałych 4 członków.
Kadencja zarządu osiedla trwa 4 lata. W mijającej właśnie kadencji dotychczasową przewodniczącą była Joanna Kruszyńska, a członkinią zarządu osiedla Danuta Paluch (oraz przez pewien czas Elżbieta Szablewska).
Jak głosować?
1.Przewodniczący oraz członkowie zarządu osiedla wybierani są w głosowaniu tajnym, bezpośrednim, spośród nieograniczonej liczby zgłoszonych kandydatów, przez stałych mieszkańców osiedla uprawnionych do głosowania.
2.Na kartach do głosowania umieszcza się imię i nazwisko kandydatów zgłoszonych według kolejności zgłoszenia.
3.Wybór przewodniczącego zarządu osiedla polega na postawieniu znaku "X" przy jednym nazwisku.
4.Wybór zarządu osiedla polega na postawieniu znaku "X" przy nazwiskach kandydatów w liczbie nieprzekraczającej 5.
5.Ważne są karty:
1)bez dokonanego wyboru,
2)na których liczba znaków "X" była równa lub mniejsza od liczby miejsc w danym organie.
6.Za wybranych uważa się kandydatów, którzy otrzymali kolejno największą liczbę ważnych głosów.
7.W przypadku, gdy kilku kandydatów otrzymało tyle samo głosów a liczba tych kandydatów przekracza pozostałe do obsadzenia mandaty komisja wyborcza przeprowadza powtórne głosowanie.
8.W powtórnym głosowaniu biorą udział tylko kandydaci ubiegający się o pozostałą do obsadzenia liczbę miejsc w danym organie.
9.Jeżeli wyniki powtórnego głosowania nie umożliwiają jednoznacznego wskazania, którzy kandydaci zostali wybrani, komisja wyborcza przeprowadza losowanie spośród tych kandydatów, którzy otrzymali równą liczbę głosów tak, by możliwe było obsadzenie wylosowanymi kandydatami wszystkich pozostałych wolnych mandatów.
Obowiązki i kompetencje zarządu osiedla
1) organizowanie i koordynacja inicjatyw i przedsięwzięć lokalnych mających na celu poprawę warunków życia społeczności osiedla,
2) przygotowywanie projektów uchwał zebrania ogólnego mieszkańców,
3) kierowanie realizacją uchwał zebrania ogólnego mieszkańców,
4) składanie informacji ze swej działalności na zebraniach ogólnych mieszkańców,
5) zarządzanie, zgodnie z przepisami prawa, środkami finansowymi i gospodarowanie składnikami mienia, które Rada Miejska przekazała osiedlu,
6) występowanie do zebrania ogólnego mieszkańców Osiedla z projektami uchwał dotyczących potrzeb osiedla,
7) współpraca w szczególności z radnymi z terenu osiedla oraz sołectwami gminy.
Posiedzenia Zarządu Osiedla odbywają się co najmniej raz na 3 miesiące. Natomiast ogólne zebranie mieszkańców odbywa się w miarę istniejących potrzeb, nie rzadziej jednak niż 1 raz w roku.
Przewodniczący zarządu osiedla składa informacje o działalności zarządu osiedla na zebraniu ogólnym mieszkańców.
Organy osiedla mogą występować do Rady Miejskiej o zapewnienie środków finansowych niezbędnych do prowadzenia statutowej działalności oraz wspierania inicjatyw społecznych zmierzających do poprawy warunków życia mieszkańców.
Napisz komentarz
Komentarze