–Dzieci to nasz największy skarb. Musimy zrobić wszystko, żeby zapewnić im odpowiednią edukację oraz zdrowie. Dlatego uruchomiliśmy program Żółty Talerz, którego zadaniem jest kompleksowe wsparcie żywienia dzieci w Polsce, w tym propagowanie wiedzy o zdrowym odżywianiu. Cieszę, że udało nam się do tej misji pozyskać zarówno ekspertów, jak i osoby ze świata mediów, którym – podobnie jak nam – zależy na zdrowiu polskich dzieci – mówi Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation.
Konkurs „Daj przepisa!” adresowany jest do dzieci i młodzieży do lat 18. Można w nim wziąć udział zarówno indywidualnie, jak i drużynowo np. z przyjaciółmi, kolegami i koleżankami z klasy, rodzicami. Grupa może liczyć maksymalnie 5 uczestników.
Zadaniem konkursowym jest przesłanie na adres [email protected] pracy konkursowej w postaci przepisu na dowolne danie skomponowane z produktów znajdujących się na Liście Produktów Żółtego Talerza wraz z pracą plastyczną, zdjęciem lub krótkim filmem ilustrującym wykonaną potrawę lub proce
Głównym celem konkursu „Daj przepisa!” jest podniesienie świadomości dotyczącej zdrowego odżywiania poprzez propagowanie wśród dzieci i młodzieży wiedzy prozdrowotnej i zdrowego stylu życia, a także zachęcanie dzieci i młodzieży do wspólnego gotowania z rodzicami, przyjaciółmi czy wychowawcami.
Nagrodą w konkursie jest wspólne gotowanie z Michelem Moranem w Pracowni Efektu Domina w Warszawie oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe. Wyróżnienia przyznawane są w 4 kategoriach: nagroda indywidualna za najlepszą pracę plastyczną, nagroda indywidulna za najlepsze zdjęcie, nagroda indywidualna za najlepszy film oraz nagroda drużynowa za najlepszy film.
Oceny nadesłanych prac konkursowych dokona pięcioosobowa komisja w składzie:
Dominika Kulczyk, Ewa Drzyzga, dziennikarka i propagatorka zdrowego stylu życia, dr inż. Anna Harton i dr inż. Joanna Myszkowska-Ryciak z Katedry Dietetyki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie oraz Michel Moran, restaurator i mistrz kuchni. Przy wyborze najlepszych prac jury będzie brać pod uwagę m.in. liczbę i sposób wykorzystania produktów pochodzących z Listy Produktów Żółtego Talerza, wygląd dania oraz kreatywność. Szczegóły konkursu dostępne są na stronie: www.zoltytalerz.pl/konkurs.
Głównym celem stworzonego przez Kulczyk Foundation programu „Żółty Talerz” jest wsparcie systemu żywienia dzieci w polskich szkołach i świetlicach. Program koncentruje się na poprawie jakości jedzenia, które otrzymują dzieci oraz na promocji wiedzy na temat zdrowego odżywiania. Partnerem merytorycznym programu w realizacji tego celu jest Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Eksperci tej uczelni przygotowali m.in. Listę Produktów Żółtego Talerza dla osób przygotowujących posiłki dzieciom, która uwzględnia tylko pełnowartościowe i dostosowane do potrzeb dzieci składniki. Dodatkowo we współpracy ze specjalistami od żywienia zostały opracowane i są dystrybuowane materiały edukacyjne dla uczniów i rodziców na temat zdrowego odżywiania. Jedną z form upowszechniania dobrego i zdrowego jedzenia wśród dzieci są kampanie i konkursy kierowane do najmłodszych.
Film promujący konkurs z udziałem Michela Morana dostępny jest tutaj:
Napisz komentarz
Komentarze